Majlis Aku Janji dan Penetapan Target Tahun 6, 2016


Pada 24 Mac 2016, Sekolah Kebangsaan Trusan telah mengadakan Majlis Aku Janji dan Penetapan Target Tahun 6. Majlis ini diadakan bertujuan supaya murid-murid dapat menetapkan target ataupun keputusan yang ingin dicapai mereka bersama-sama dengan ibu bapa mereka.

Majlis ini bermula pada jam 0800 dengan ketibaan ibu bapa/ penjaga murid-murid Tahun 6. Pada jam 0900, majlis ini secara rasminya dimulakan dengan ucapan perasmian oleh Moktar Jaman, Setiausaha PIBG SK Trusan.


Pembentangan GG1 dan tindak susulan oleh Siti Jaliha

Kemudian, Cikgu Siti Jaliha, Penolong Kanan 1, membentangkan keputusan Ujian Gerak Gempur 1 murid-murid Tahun 6 serta tindak susul yang telah dan akan dilaksanakan oleh guru-guru Tahun 6 bagi membantu murid-murid itu dalam merealisasikan target UPSR mereka.

Guru-guru membaca Aku Janji
Majlis ini kemudiannya diteruskan dengan upacara Aku Janji Guru-guru Sk Trusan di mana mereka mengangkat sumpah serta berjanji untuk berusaha sedaya upaya dalam merealisasikan target sekolah serta murid-murid dengan mengajar mereka dengan bersungguh-sungguh.

Guru-guru menandatangani Aku Janji

Seterusnya, ibu bapa bersama-sama anak-anak mereka pula menetapkan target UPSR mereka. Mereka kemudiannya menurunkan tandatangan mereka di dalam Surat Aku Janji.

Menetapkan target UPSR masing-masing

Menandatangani Aku janji

Majlis bersurai pada pukul 10.00 pagi.

Laporan oleh: Tan Kan Tsai