"Multimedia Section" telah ditambah ke dalam e-library SKT!!!

Multimedia Section Added

e-library SK Trusan telah dibangunkan sejak awal tahun 2023. Pihak sekolah telah berusaha untuk memperkayakan kandungan e-library ini dari masa ke masa supaya dapat digunakan oleh murid-murid SK Trusan serta meningkatkan pengalaman pembelajaran mereka.

Seksyen Multimedia (Multimedia Section) telah ditambahkan ke dalam e-library SKT pada hari ini. melalui seksyen ini, murid-murid dapat meneroka dan bermain permainan pendidikan (Educational game) yang telah dibangunkan oleh guru-guru SK Trusan. Melalui permainan digital ini, murid-murid bukan sahaja dapat bermain, malah dapat belajar kandungan pelajaran sambil bermain.

New Educational Game added!

Tiga permainan berbentuk ingatan iaitu memory game telah dimuatnaik pada hari ini. Permainan ini diinspirasikan oleh Arika Wira bin Karim (ketua panitia Bahasa Inggeris), dan dibangunkan oleh Tan Kan Tsai (guru Bahasa Inggeris). Tujuan permainan ini dibangunkan adalah untuk membantu murid-murid:
  1. Mengulangkaji vocabularies yang telah dipelajari;
  2. Meningkatkan ingatan jangka panjang (long-term memory) mereka; dan
  3. Menilai kemahiran "spelling" mereka (Standard Pembelajaran: 4.3.2)
Diharap seksyen multimedia ini dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh murid-murid sekolah.

        Selain itu, pihak sekolah akan mengadakan Program Penulis Muda pada bulan November 2023 untuk menggalakkan murid-murid sekolah untuk mencemburi bidang penulisan. Cerita-cerita pendek yang dikarya oleh murid-murid ini akan diterbitkan dan kemudian dimasukkan ke dalam e-library SKT.

Dilaporkan oleh:

Tan Kan Tsai
PK Pentadbiran
SK Trusan
27 Oktober 2023


Link ke e-library SKT: https://sites.google.com/moe-dl.edu.my/e-libraryskt