Pertandingan Bola Sepak MSSRD LAWAS


5 dan 6 April 2017, Sekolah Kebangsaan Trusan telah menjadi Tuan Rumah bagi Pertandingan Bola Sepak MSSRD Daerah Lawas. Seramai 20 buah sekolah telah menghantar pasukan untuk bertanding dalam kejohanan tahunan ini. Perlawanan telah dilangsungkan dengan jayanya di padang bola sepak sekolah kebangsaan trusan seawal jam 7.30 pagi 5 April 2017 dan berakhir pada jam 2.30 petang 5 April 2017. 



Dalam pertandingan ini, pasukan bola sepak sekolah kebangsaan trusan berjaya menghabiskan 3 perlawanan peringkat kumpulan, namun tidak layak untuk menyambung perjuangan ke peringkat suku akhir. Perlawanan pertama menentang SK Siang - Siang berakhir dengan kekalahan 0 - 2. Manakala perlawanan ke 2 dan ke 3 menentang SK Ladang Baru dan SK Long Sebangan berakhir dengan keputusan seri. 


Pasukan yang dinobatkan sebagai Johan Pertandingan Bola Sepak MSSRD Daerah Lawas pada tahun ini adalah pasukan dari SK Long Sebangan. Naib johan disandang oleh pasukan dari SK Long Sukang. Manakala tempat ke tiga disandang oleh pasukan dari SK Pusat Lawas. Majlis Perasmian Penutupan dan Penyampaian Hadiah telah disampaikan oleh Encik abdul rahman bin sepawi , pegawai daripada PPD Lawas. Semoga kenangan dan  pengalaman yang diperoleh daripada pertandingan ini , akan dijadikan panduan kepada semua warga sekolah untuk mencapai kejayaan yang lebih gemilang di masa hadapan. 

Disediakan oleh
Mohd Amiruddin bin Seri

Gambar-gambar lain